WIADOMOŚCI

Testy opon na Węgrzech: sprawdzanie najbardziej miękkich mieszanek i cztery ekipy w akcji
Testy opon na Węgrzech: sprawdzanie najbardziej miękkich mieszanek i cztery ekipy w akcji © Pirelli

Ostatnia tura testów opon na sezon 2026 przed ich homologacją przeszła do historii. Na Hungaroringu Pirelli pomagały aż cztery stajnie.

2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg

Od początku roku firma z Mediolanu prowadzi intensywny plan rozwojowy związany z oponami, które pojawią się w nowej erze regulacyjnej. Przypomnijmy, że będą one węższe na przedniej osi o 25 milimetrów, a na tylnej o 30. Jedna z kluczowych prób odbyła się w minionych dniach na Hungaroringu, ponieważ do 1 września Pirelli musi zatwierdzić przyszłoroczną konstrukcję ogumienia.

O węgierskim sprawdzianie głośno zrobiło się także z innego powodu. Chodzi konkretnie o kraksę Franco Colapinto, który rozbił tzw. muła opartego o tegoroczną konstrukcję Alpine. Jak wynika z komunikatu włoskiego producenta, uszkodzenia bolidu okazały się na tyle poważne, że nie mógł już ponownie powrócić na tor.

Ucierpiał na tym zwłaszcza Pierre Gasly, który miał przejąć obowiązki po argentyńskim partnerze. W środę w większości zatem po Hungaroringu sam jeździł Charles Leclerc, mając do dyspozycji muła opartego na tegorocznym bolidzie Ferrari. Dzień wcześniej na torze pojawili się McLaren, Alpine i Racing Bulls.

Pierwsza dwójka wystawiła przeprojektowane modele z 2023 roku, zaś ekipa z Faenzy z 2024. Brytyjczycy udostępnili kokpit Lando Norrisowi, Francuzi Paulowi Aronowi, a Włosi Liamowi Lawsonowi. Na przestrzeni tych dwóch dni Pirelli skupiało się na sprawdzaniu najbardziej miękkich mieszanek, organizując zarówno krótkie, jak i długie przejazdy. W środę testowano też gumę C2:

Kierowca (zespół/dzień):
Liczba okrążeń: Najlepszy czas:
Lando Norris (McLaren/wtorek) 144 1:19.272
Paul Aron (Alpine/wtorek) 159 1:18.789
Liam Lawson (Racing Bulls/wtorek) 143 1:19.510
Charles Leclerc (Ferrari/środa) 144 1:19.407
Franco Colapinto (Alpine/środa) 25 1:20.270

Jak już wspomnieliśmy, do 1 września Pirelli musi zatwierdzić konstrukcję opon na sezon 2026. Na homologacje poszczególnych mieszanek ma z kolei czas do 15 grudnia, w związku z czym firma przeprowadzi kolejne sesje testowe w końcówce 2025 roku. Z wypowiedzi Mario Isoli wynika, że odbędą się one na Monzy, Mugello i w Meksyku.

Galeria

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

2 KOMENTARZE
avatar
marco35

12.08.2025 12:11

0

@ktrzosek19

Witam, W artykule brakuje "nie" po koniec drugiego akapitu. 


avatar
ElKivikos1981

13.08.2025 12:21

0

Co ten argentyński dzban jeszcze robi w F1 to ja nie wiem... chociaż nie, wiem, bije rekord rozbitych bolidów, chociaż tak będzie w czymś pierwszy xD


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA, a zastosowanie mają Polityka prywatności oraz Warunki korzystania Google.
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu
Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA, a zastosowanie mają Polityka prywatności oraz Warunki korzystania Google.